Recension: Chris Cornell - Scream



Sångaren från Soundgarden och senast Audioslave Chris Cornell släppte tidigare i Mars ett soloalbum som verkligen bryter ut från hans tidigare verk. Skivan är ett samarbete med hip hop producenten Timbaland som producerat hela skivan med Chris under endast sex veckor. För de trogna Chris Cornell fans blir nog detta en överraskning, om det blir en positiv eller negativ är upp till er.

Mitt första intryck av skivan var förmodligen inte så överraskande positivt då jag gillar det som Timbaland skapar. Men efter att lyssnat igenom skivan återstod bara frågan, är detta ett bra album eller en udda blandning som slutat som så många gånger tidigare då musikaliskt olika personer försöker göra något speciellt ihop, väldigt dåligt. Låtarna smälter ihop och bilden av albumet blir väldigt monotont och jag får svårt att urskilja låtar som gjort större intryck på mig.

Trots detta så måste jag säga att jag tycker skivan är helt ok, den växer ju mer man lyssnar på den och helheten är förvånadsvärt bra. Starkaste spår är Take me alive där Justin Timberlake medverkar på refrängen och det inledande spåret Part of me.

Betyg: 3/5



Med vänliga hälsningar

Kommentarer
Postat av: Frank&Rémy

www.whocaresitsonlyfashion.com "möjligtvis den bästa manliga modebloggen världen har skådat" - Barack Obama

2009-03-16 @ 18:21:48
URL: http://whocaresitsonlyfashion.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0